
HAFELE SAN VE TİC A.Ş.
Firma Bilgileri |
---|
Yetkili : HİLMİ UYTUN |
Telefon : 90 216 528 59 00 |
Web : HAFELE SAN VE TİC A.Ş. |
Mail : info@hafele.com.tr |
Adres : Dudullu Organize Sanayi Bölgesi 1. Cadde No: 10 Ümraniye 34776 / İSTANBUL |
1923
Kuruluş
Häfele’nin kuruluşu, derin siyasi ve sosyal değişimlerin yaşandığı bir zamana denk gelmiştir. Weimar Cumhuriyeti kurulalı henüz birkaç yıl olmuştu; birinci dünya savaşının etkileri ise hala her yerde hissedilebiliyordu.
1923’te, Almanya’da enflasyon zirveye ulaştığında, genç Adolf Häfele ile Hermann Funk, kaderlerini ellerine aldılar. 1 Aralık’ta Aulendorf, Württemberg’de nalbur dükkanı için “Nalbur ve alet endüstrisi ürünleri” dükkanını açtılar.
1927
Nagold’a taşınma
Genç firma, marangoz ve doğramacıya duyulan talep konusunda uzmanlaştı ve Nagold’dan sonra o zamanki Württemberg mobilya üretim merkezine taşındı.
Adolf Häfele çevresindeki marangozları ve mobilya fabrikalarını gezdi, müşterilerin adlarını ve taleplerini not aldı ve böylece ilk bölgesel ağını oluşturdu.
Häfele’nin ilkelerinin bugün de halen önemli bir anlamı var: Birebir iletişim, uzmanlık ve konu bilgisi, güvenilirlik ve ihtiyaca uygun, hızlı teslimat.
1930
Başarılı kuruluş yılları
Adolf Häfele ilk toptancı deposunu kurdu ve sevkıyatı organize etti. Yenilikçi ürünler ve mükemmel hizmetle zamanının çok ötesindeydi ve böylece birçok müşteri kazandı.
1933
İlk ihracatlar
1933 yılında Häfele, ilk defa yurt dışında bir fuara katıldı ve Straßburg’da “yatak odaları ve mutfaklar için mobilya bağlantı elemanlarını” tanıttı.
Fuar standının tasarımı için genç şirket, “Altın Madalya” ödülünü kazandı. Bağlantı elemanlarının komşu ülkelere ihracatı da yavaş yavaş başlıyordu.
Häfele, yurt içindeki ve yurt dışındaki müşterileri ziyaret eden çok sayıda ticari temsilciyi bünyesinde barındırıyordu.
1939
İlk katalog
İlk mobilya bağlantı elemanları kataloğu 20.000 adet baskıyla 1939 yılında basıldı. Katalog, yurt içinde ve yurt dışında dağıtıldı ve böylece Häfele ürünlerinin uluslararası dağıtımının temelini atılmış oldu.
Başlıktaki simge, bir dünya küresini gösteriyordu ve hızla büyüyen şirketin marka işareti haline geldi.